FAQ • Pytania i...

Odpowiedzi

Niebanalne pomysły na wesele

Zapisz się już teraz na darmowy kurs emailowy!

1. Do której godziny gracie na weselu?

Niezależnie od godziny rozpoczęcia wesela (zwykle za tę godzinę uznajemy godzinę zakończenia ceremonii ślubnej) standardowo zapisujemy w umowie godzinę zakończenia wesela jako 6:00 rano.

2. Czy czas zaangażowania Was wpływa na cenę?

Standardowo zapisujemy w umowie, że wesele zakończy się o godzenie 6:00. Czy cena ulegnie zmianie, gdy np. planujecie koniec wesela na godzinę 2:00?

Odpowiedź brzmi: Nie. Oferta naszej dostępności do godziny 6:00 nie zakłada możliwości zmniejszenia naszego wynagrodzenia w przypadku, gdy wesele trwać będzie krócej. Tak naprawdę praktycznie zawsze trwa krócej. Bardzo świadomie ustaliliśmy godzinę 6:00, by dać Parom poczucie, że zabawa nie skończy się z naszego powodu, że ją przerwiemy w chwili, gdy duża liczba gości będzie miała jeszcze chęć na zabawę.

Dajemy po prostu pewien zapas czasowy, nie zaś kalkulujemy co do minuty czas naszego zaangażowania (zwróćcie uwagę, że 6:00 podana jest niezależnie od tego, kiedy rozpoczyna się wesele czyli de facto niezależnie od tego, jak długo wesele będzie trwało).

Stałość wynagrodzenia wynika również stąd, że dla nas jest to po prostu zarezerwowany termin i rozważając kwestię jedynie od finansowej strony, bylibyśmy stratni przyjmując zlecenia na prowadzenie wesele, które z założenia mają się skończyć wcześnie.

A swoją drogą zachęcamy Was, byście nie zakładali, że wesele skończy się o 2:00. Szkoda. Jeśli wesele fajnie się rozwinie (a mamy taką nadzieję), to naprawdę szkoda kończyć tak wcześnie.

3. Skąd jesteście i gdzie gracie?

Nasza firma ma siedzibę w Warszawie. Prowadzimy wesela w całej Polsce. Jesteśmy też otwarci na prowadzenie wesel poza jej granicami.

4. Czy prowadzicie wesela międzynarodowe?

Tak. W takich przypadkach prócz języka polskiego posługujemy się również językiem angielskim.

Ku inspiracji zapoznajcie się z artykułami zawartymi na tej stronie: Sekrety wesel międzynarodowych »

5. Czy prowadzicie wesela bezalkoholowe?

Tak. I bardzo je lubimy. 🙂

Zapraszamy do zapoznania się z artykułami zawartymi na tej stronie: Wesela bezalkoholowe, czyli takie fajne – bez alkoholu »

6. Jak możemy zarezerwować termin?

Ponieważ nie rezerwujemy terminów tymczasowo, to też warunkiem koniecznym zarezerwowania go jest Wasza decyzja zaangażowania nas. W następnej kolejności zawieramy pisemną umowę.

Umowę można zawrzeć albo na osobistym spotkaniu w Warszawie lub jej bliskich okolicach albo korespondencyjnie.

7. Mieszkamy za granicą, czy to problem?

Jeśli nawet, to z pewnością niewielki. Współczesna technika telekomunikacyjna (internet, telefon, mail, skype) w istotnym stopniu nam go już rozwiązała i wszystkie ustalenia, z zawarciem umowy włącznie możemy poczynić na odległość.

8. Podpisaliśmy z Wami umowę, co teraz?

Przede wszystkim dziękujemy za zaufanie i pozytywną decyzję. 🙂

Niniejszym otwieramy kanał komunikacji. Zachęcamy w szczególności do komunikacji mailowej (pozostawia trwały ślad) bezpośrednio z wodzirejem, który prowadzi Wasze wesele. Jeśli będziecie mieli jakiekolwiek pytania, prośby, sugestie, wątpliwości – śmiało piszcie lub dzwońcie.

Zachęcamy Was również, byście zapisali się na darmowy kurs emailowy: Niebanalne pomysły na wesele – znajdziecie tam odpowiedzi na wiele pytań (również tych, których nie zdążyliście jeszcze postawić) jak również pomoże on Wam szeroko i niekonwencjonalnie spojrzeć na Wasze wesele i tym samym wypracować fajną jego koncepcję.

Dobrze będzie, jeśli przed weselem uda nam się jeszcze z Wami spotkać (jeśli nie będzie to możliwe fizycznie sugerujemy rozmowę za pośrednictwem Skype’a). Jest to ważne nie tylko z powodów czysto „merytorycznych” (zwykle na takim spotkaniu zapadają ostateczne decyzje odnośnie szczegółowych punktów scenariusza wesela). Jest to również (a może bardziej jeszcze) ważne z powodów „emocjonalnych”. Jednym słowem zarówno my, jak i Wy będziemy czuli się lepiej, gdy uda nam się przed weselem osobiście spotkać i trochę pogadać.

Kiedy dobrze się spotkać przed weselem? Zwykle pozostawiamy tu inicjatywę Wam. W praktyce najczęściej dochodzi do spotkania w tygodniu poprzedzającym wesele. Zwykle też do tego spotkania udaje nam się ustalić większość spraw korespondencyjnie.

9. Czy na weselu może grać zespół, a na poprawinach DJ?

Tak, możecie na wesele i poprawiny zaangażować różne opcje.

10. Mamy swój zespół. Czy możemy zaangażować tylko waszego wodzireja?

W sytuacji współpracy z innymi zespołami oferujemy z naszej strony opcję dwuosobową: Wodzirej + DJ. Wynika to z faktu, że wszystkim inicjatywom prowadzonym przez wodzireja towarzyszy specjalnie dobrana do tego muzyka. Jednoznaczność odpowiedzialności oraz komfort pracy wodzireja wymaga, by osoba odpowiedzialna za muzykę była dobrze zorientowana w tym, co, kiedy i w jaki sposób ma robić.

11. Mamy swojego DJ’a. Czy możemy zaangażować tylko waszego wodzireja?

Nie oferujemy na wesele opcji samego Wodzireja. Zbyt wiele inicjatyw, które wodzirej podejmuje związanych jest z muzyką, a wesele jest zbyt poważna imprezą, by ryzykować współpracę z kimś, kogo się nie zna i z kim współpracuje się po raz pierwszy.

Dodatkowym kłopotem jest niejednoznaczność odpowiedzialności za ostateczny kształt wesela. W przypadku gdy oferujemy opcję Wodzirej + DJ odpowiedzialność za wszystko spoczywa na Wodzireju. Gdy zaś DJ’em nie jest ktoś, kto na stałe z nami współpracuje ta odpowiedzialność przestaje być oczywista, my zaś po prostu nie chcemy ryzykować.

12. Dlaczego na wesele nie oferujecie samego DJ’a?

Naszym zdaniem ta opcja nie sprawdza się dobrze na weselach. Zbyt wiele momentów wymaga swobody działania, zbyt wiele dobrego wnieść może w wesele wodzirej, byśmy ryzykowali prowadzenie przez osobę na stałe „uwiązaną” do sprzętu.

13. Czy na ślubie i weselu grają Ci sami muzycy?

Poza wyjątkami – nie. Podczas ceremonii ślubnej lepiej od perkusji sprawdzają się instrumenty smyczkowe. W trakcie wesela preferujemy rozwiązanie odwrotne.

14. Czy możemy ustalić repertuar muzyczny na swoje wesele?

Szybka odpowiedź brzmi: Tak.

Zechciejcie jednak poświęcić chwilkę i przeczytać rozwinięcie zawarte w tym artykule: Ustalanie repertuaru muzycznego na wesele »

15. Jak często i jak długie robicie przerwy?

W przypadku gdy na weselu gra DJ w blokach muzycznych pomiędzy naturalnymi przerwami (np. ciepłymi posiłkami) innych przerw zwykle nie robimy. Wyjątkiem są sytuacje, gdy odległość pomiędzy tymi naturalnymi przerwami jest długa (np. 2h) i gościom trudno jest wytrzymać tak długi blok zabawy.

W przypadku gdy na weselu gra zespół w umowie znajduje się następujący zapis:

„Wykonawca realizował będzie oprawę muzyczną wesela w blokach 45 minutowych, w których grał będzie Zespół. Pomiędzy blokami Zespołowi przysługuje prawo do 15 minutowej przerwy. 
W trakcie przerw zabawa będzie kontynuowana przy muzyce mechanicznej odtwarzanej przez DJ’a. W trakcie przerw prowadzone będą też zabawy taneczne animowane przez Wodzireja.”

Zapis ten interpretujemy zawsze z korzyścią dla toczącej się imprezy – zwykle sety grane przez zespół są dłuższe niż 45 minut, a przerwy bez zabawy trwają dokładnie tyle ile chcecie (z racji na uzupełniające się i przeplatające bloki zabawy przy muzyce granej przez Zespół oraz bloki muzyki granej przez DJ’a w połączeniu – lub bez, w zależności od Waszych preferencji – z animacjami tanecznymi inicjowanymi przez Wodzireja – zabawa ma możliwość trwać non stop, bez żadnych przerw).

16. Czy w trakcie prowadzonych wesel pijecie alkohol?

Nie, nie pijemy. Nie organizujemy również zabaw, których sednem jest alkohol.

17. Czy animujecie śpiewy (biesiadę) przy stołach?

Tak, bardzo lubimy to robić i jeśli tylko goście mają na to ochotę, chętnie im pomagamy.

18. Czy zespół muzyczny gra podczas wyprowadzenia z domu?

Nie, nie robimy tego z trzech powodów.

1. Jest to duży kłopot logistyczny dla zespołu. Zwykle jesteśmy na sali godzinę przed rozpoczęciem ceremonii ślubnej. Zakładając, że mielibyśmy grać u Was w domu, do tego momentu powinniśmy mieć już rozstawiony sprzęt na sali, a to oznacza jakieś dodatkowe 3 godziny zaangażowania zespołu.

2. Nie dużo z tego pożytku. Szukając momentów, w których granie w domu ma sens odnajdujemy właściwie tylko jeden – przejście z domu, do samochodu. W innych sytuacjach raczej się przeszkadza w przygotowaniach niż faktycznie pomaga.

3. Różnica pomiędzy naszym zaangażowaniem czasowym, a Waszym pożytkiem jest na tyle duża, że trudno znaleźć rozsądną wysokość wynagrodzenia, która obu stronom da poczucie, że jest to wynagrodzenie uczciwe.

19. Czy zespół gra muzykę podczas posiłków?

Na weselach, na których zaangażowany jest zespół zawsze mamy ze sobą również sprzęt DJ’ski, m.in. po to, by móc grać muzykę podczas posiłków.

20. Ile i w jakiej postaci otrzymamy zdjęć?

Z sesji narzeczeńskiej zostanie Wam oddane nie mniej jak 20 zdjęć, z dnia ślubu (z uwzględnieniem przygotowań, ceremonii ślubnej i wesela) nie mniej jak 400, z pleneru poślubnego nie mniej jak 20.

Zdjęcia będą obrobione i przekazane Wam na ładnie oprawionym pendrive w formacie elektronicznym.

Dodatkowo otrzymacie prezentacje multimedialne grupujące poszczególne partie zdjęć względem określonego klucza tematycznego oraz charakterystycznego klimatu, w który wspólnie się wpisują.

21. Jak długi będzie film?

Film reportażowy z dnia ślubu będzie trwał około godziny. Dodatkowo otrzymacie kilkuminutowy teledysk streszczający materiał przedstawiony w reportażu.

Film z sesji narzeczeńskiej oraz pleneru poślubnego będzie miał charakter kilkuminutowego teledysku.

22. Ile osób zaangażowanych będzie w realizację reportażu?

W przypadku sesji narzeczeńskiej i plenerowej będzie to jeden fotograf i jeden kamerzysta.

W przypadku reportażu w dniu ślubu, jeśli realizowany będzie tylko reportaż zdjęciowy, albo tylko reportaż filmowy będą to 2 osoby (dwóch fotografów lub dwóch kamerzystów).

W przypadku realizacji jednocześnie reportażu zdjęciowego i filmowego będą to 3 osoby.

23. Gdzie mogę znaleźć repertuar zespołu muzycznego?

Repertuar zespołu muzycznego znajduje się na stronie: http://na-wesele.pl/repertuar/

24. Jakiego sprzętu (nagłośnieniowego, oświetleniowego, filmowego, fotograficznego) używacie?

Główne elementy naszego wyposażenia sprzętowego przedstawione są na tej stronie: http://www.doublewings.pl/sprzet/

Niebanalne pomysły na wesele

Zapisz się już teraz na darmowy kurs emailowy!